jak należy wykorzystać grupy transportowe na Facebooku do celów reklamowych

5 zasad, jak należy korzystać z grup transportowych na Facebooku w celach reklamowych

Social media

Płatne reklamy Facebook Ads czy fanpage to daleko nie są jedyne sposoby na budowanie społeczności czy reklamę na Facebooku. O wiele ciekawszym sposobem na bezpośrednie dotarcie do interesujących nas odbiorców są grupy branżowe.

Czy Internauci mają sumienie?

Nawet jeśli regulamin grup nie zabrania umieszczania treści reklamowych, spamowanie nie jest mile widziane. Chociażby ze względu na kulturę (gdzie z butami do pokoju, gdzie dywaguję ze swoimi kolegami po fachu?).

Jak wiadomo, kultury ludziom w Internecie często brakuje. Branża nie jest istotna, choć w tych transportowych grupach zażarte polemiki niejednokrotnie podpadają pod Kodeks Karny Rzeczypospolitej Polskiej. Jak wiadomo, za rasizm do sądu nikt nie poleci, ale…

Najlepsze reklamy to te w dobrym guście

Oto kilka krótkich zasad, które pozwolą nam na promowanie swoich produktów, ale bez natarczywego szarpania za rękaw.

1. Zapoznaj się z tematyką grupy

Przed wrzuceniem jakiegokolwiek postu warto najpierw zapoznać się z tematyką grupy. Najlepiej zacząć od regulaminu, później innych postów itd. Jeśli się okaże, że każde “ogłoszenie” wywołuje tzw. “gównoburzę”, odpuśćmy sobie. Po co drażnić ludzi?

jak należy wykorzystać grupy transportowe na Facebooku do celów reklamowych

2. Nie publikuj tego samego wszędzie

Tak się składa, że większość osób należy do wielu grup. Takim sposobem natarczywy spam można bardzo łatwo wyłapać, co spowoduje, że zamiast spodziewanych efektów port będzie w najlepszym razie ignorowany.

jak należy wykorzystać grupy transportowe na Facebooku do celów reklamowych

3. Sprawdź, kim są uczestnicy grupy

Tak już niestety często bywa, że osoba próbująca swoich sił w marketingu szeptanym stawia jakość nad ilość. Jak najwięcej postów. Byle gdzie. Nawet najlepsza oferta firmy windykacyjnej w grupie, gdzie głównymi jej uczestnikami są kierowcy, niewiele zdziała. Co najwyżej wywoła gównoburzę.

jak należy wykorzystać grupy transportowe na Facebooku do celów reklamowych

4. Rozmawiaj, a nie spamuj

Zamiast naparzać reklamami, lepiej zapoczątkować dyskusję o produkcie lub usługach. Warto śledzić rozmowy i udzielić komuś fachowej rady, z linkiem do merytorycznej treści. Budować świadomość marki można na wiele sposobów, nie musi to być agresywna reklama.

5. Słuchaj i obserwuj

W taki sposób można bardzo łatwo poznać klientów i ich potrzeby. I co najważniejsze, zaproponować ciekawe, dopasowane rozwiązanie właśnie wtedy, kiedy tego potrzebują.

Grupy amerykańskiego portalu społecznościowego są doskonałym kanałem marketingowym, skupiającym wielu potencjalnych klientów firmy tu i teraz. Wykorzystany należycie, może przynieść sporo korzyści (zwiększony ruch na stronie, reklama, wizerunek, świadomość marki), ale może także i zaszkodzić. Smród takich burz może się ciągnąć bardzo długo.

Artur

Dodaj komentarz