Ile kosztuje reklama na targach TransRussia 2015?
Każde imprezy biznesowe, a w szczególności targi, oprócz stoisk oferują dużo dodatkowych możliwości reklamowych. Im większy event, tym więcej rozwiązań jest do wyboru. Jakie możliwości promocyjne oferują w tym roku targi TransRussia? Jak się okazało, całkiem ciekawe, choć koszt tej reklamy nie jest zabawny. Przyjrzyjmy się temu bliżej.
Konferencja TransRussia 2015
W momencie trwania każdych większych targów dodatkowo na terenie imprezy odbywają się różne konferencje, spotkania, seminaria czy debaty. Targi w Moskwie nie są wyjątkiem.
W Konferencji bierze udział 300 delegatów, rezprezentujących 20 krajów świata. Są to przedstawiciele znanych przedsiębiorstw transportu drogowego, kolejowego, morskiego czy lotniczego.
Z dokładną ofertą promocji jako sponsora konferencji TransRussia 2015 można zapoznać się tutaj: Promocja na targach TransRussia 2015. Poniżej omówię tylko krótko kilka pakietów.
Jedną z najdroższych możliwości to Pakiet Sponsora Generalnego, którego koszt wynosi 800 000 rubli (ponad 50 tys. złotych). W skład tego pakietu wchodzą: 5 darmowych wejściówek na konferencję, 5 biletów na wieczorowy bankiet, 20 minutowa prelekcja, obecność w katalogu informacyjnym, szeroka obecność loga firmy (m.in. na stronie targów, na rzutnikach podczas konferencji i innych miejscach w salach). Dodatkowo istnieje możliwość rozpowrzechnienia ulotek.
Najtańszy pakiet (Sponsor Sesji) kosztuje 200 000 rub. (ok. 13000 zł.). Obejmuje 2 wejściówki na konferencję i bankiet, a także obecność w informacyjnym katalogu targów i promocję loga firmy w pomieszczeniach i salach eventu.
Koszt pozostałych pakietów to 500 000 rub. (ok. 33 000 zł.) i 300 000 rub. (ok. 20 000 zł). Oczywiście im droższy, im większe możliwości oferuje.
Targi transportowe TransRussia 2015
W danym przypadku możliwości są o wiele szersze. Szacowana liczba odbiorców, do których można trafić z reklamą, to 15 000 ekspertów i specjalistów branży transportowej.
Pakiet Sponsora Generalnego, który może wykupić tylko jedna firma (kto pierwszy, ten lepszy), kosztuje prawie 1,5 mln. rub., czyli ok. 100 000 złotych netto. Oferuje bardzo szerokie możliwości obecności loga firmy i kampanii reklmawej naszej firmy, np. 50 publikacji w prasie branżowej, logo firmy we wszystkich makietach reklamowych w sieci i mediach, obszerną obecność w katalogu informacyjnym, bannery i makiety w najlepszych miejscach w salach i pomieszczeniach targów. Możliwości naprawdę są szerokie, a po głębszej analizie całego pakietu cena jednak nie wydaje się być zbyt wygórowana.
Bardziej szczegółowa oferta znajduje się tutaj: Możliwości promocyjne na targach transportowych TransRussia 2015.
Pozostałe pakiety, o nieco już węższych zakresach promocji, kosztują mniej:
- Oficjalny Sponsor Targów (885 000 rub. – ok. 58 000 zł.).
- Oficjalny Konsultant Biznesowy (374 000 rub. – ok. 25 000 zł.).
- Oficjalny Partner spoza branży TSL (412 000 rub. – ok. 27 000 zł.).
- Oficjalny Pojazd Targów (215 000 rub. – ok. 14 000 zł.).
- Partner Towarzystwo Ubezpieczeń (342 000 rub. – ok. 22 000 zł.).
- Sponsor Katalogu Targów (420 000 rub. – ok. 28 000 zł.).
I innych.
Pakietów do wykupienia jest ogółem:
- Partner (Sponsor) Targów: 22 na łączną kwotę 7 mln rubli – ok. 600 000 zł.
- Partner Konferencji: 4 Pakiety na 1,8 mln rubli, czyli ok. 130 000 zł. netto.
Jak widać, targi oferują naprawdę wiele możliwości reklamowych, choć za dość wysoką cenę. Niemniej jednak jest to reklama targetowana, czyli skierowana bezpośrednio do naszych kientów, do tego do osób decyzyjnych, bo na targi zazwyczaj przychodzą albo właściciele firm, albo kadra managerska, albo upoważniony do decyzji pracownik. Czy zatem taka formy reklamy się opłaca? Jako inwestycja zorientowana na zyski – nie. Wizerunkowo – jak najbardziej.