Truck&Forum, czyli jak zrobić korzystne spotkanie transportowe

Eventy

Liczba eventów branżowych w Polsce, i to oczywiście tych dobrych, naprawdę imponuje. Oprócz licznych spotkań, targów i konferencji mają miejsce wydarzenia mniej rozdmuchane, ale o dziwo – pod kątem sprzedażowym bardziej korzystne. Mówię tu o Truck&Forum – spotkaniu handlowym, które będzie miało miejsce 24 maja w Warszawie. I to nie dlatego, że wystąpię tam jako prelegent. Wystarczy tylko spojrzeć na agendę spotkania.

Truck&Forum – czemu jest wyjątkowe?

Osobiście bardzo nie lubię spotkań, na których prelegenci zamiast podać korzystne informacje wolą prezentować usługi swojej firmy. Trudno takie spotkanie nazwać interesującym. Sądząc po liczbie znudzonych uczestników, można wręcz pokusić się o stwierdzenie, że taka forma przekazu jest po prostu…nudna. Zdarzają się oczywiście wyjątki, ale w większości wypadków tak właśnie wyglądają konferencje – reklamowanie swojej firmy.

Na dobra, a co z celem sprzedażowym? W końcu to nie jest wieczór charytatywny…

Od bardzo dawna nie zetknąłem się z prezentacją, która byłaby zorientowana na słuchacza, a nie sprzedaż usług. Poniekąd to rozumiem, w końcu są to działania marketingowe i musimy się skupić na sprzedaży. Sytuację ratują jednak organizatorzy (w danym przypadku to redakcja Eurologistics, wydająca również takie pismo, jak Truck&Business), którzy przewidując “zagrożenie” ze strony prelegentów chcą zadbać również o interesy uczestników.

W przypadku Truck&Forum organizatorzy zaproponowali słuchaczom spotkania prezentacje zakupowe, czyli bardzo krótkie, ale treściwe wystąpienia podmiotów, poszukujących przewoźników lub wyrażających chęć do nawiązania współpracy z firmą przewozową. Na tegorocznym spotkaniu będą to naprawdę ciekawe firmy – Carrefour, Żabka, Ciech, Meble Wójcik i in.

Pomijając dwa szkolenia interpersonalne (“Efektywne zarządzanie – efektywny zespół. Dedykowane szkolenie dla branży TSL” Doroty Dańczak-Król z Trainers Team oraz “Jak udzielać pierwszej pomocy”) poziom merytoryczny forum będzie naprawdę na najwyższym poziomie.

Spotkajmy się na Truck&Forum 2018

Wystąpię w Warszawie z tematem trochę odbiegającym od marketingu. Opowiem mianowicie o tym, jak najlepiej zatrudniać kierowców z Europy Wschodniej – samodzielnie czy przez pośrednika. Nie trzeba się jednak obawiać – na pewno zahaczę o budowanie wizerunku i nieuczciwych praktykach w trakcie zatrudniania pracowników, a zatem poruszę nieco ciekawy obszar employer brandingu w branży transportowej.

Zainteresowani? Spotkajmy się 24 maja w Warszawie, w hotelu Novotel Airport na ul. 1 Sierpnia 1. Więcej pod linkiem: https://www.forum.truck-business.pl/

Artur

Dodaj komentarz