TSL w social media: podsumowanie wielkanocnych życzeń (2015)
Wielkanoc minęła, praca wróciła do normy, telefony ożyły na nowo. Jeszcze w pierwszym dniu pracy na Facebooku rozdawaliśmy spóźnione lajki dla kontrahentów i otwieraliśmy maile z życzeniami, których nie zdążyliśmy przeczytać w piątek. Postanowiłem poszperać w sieci i zobaczyć, jak branża TSL składała życzenia innym. Spośród kilkudziesięciu świątecznych kartek i postów wybrałem kilka najciekawszych.
Przejrzałem łącznie ponad 50 profili na Facebooku. Zajrzałem też na strony www i do wszystkich skrzynek (służbowej, prywatnej i tej dla spamu). Znalazłem kilka naprawdę ciekawych, estetycznych i cieszących oko kreacji.
Jedne z najciekawszych kreacji zaprezentowała firma Optima Group sp. z o.o. Stworzyła ona dwie ciekawe kartki z motywami branżowymi: paletę na zielonej trawie z życzeniami, pisankami i króliczkiem oraz cieżarówkę z jajkiem i kurczakami jako ładunkiem.
Dobry gust wykazał DHL: wyglądający z pudełka firmowego króliczek doskonale obrazuje nie tylko życzenia, jakie wysyła firma spedycyjna do klientów, ale też działalność firmy i jej profesjonalizm. Cieszy oko również inna jej kartka: koszyczek z pisankami i czekoladowym króliczkiem. Wszystko oczywiście w barwach firmowych.
Na wzmiankę zasługuje również kartka Poczty Polskiej z motywem znaczków pocztowych, czy interesujący motyw kartki organizacji pracodawców Transport Logistyka Polska. Minimalizmem w bardzo dobrym guście wykazał się Raben (choć nie jest to kartka), i DAF, prezentujący jednocześnie swoją organizację.
Na wyróżnienie zasługuje jeszcze giełda transportowa TimoCom, która jednocześnie zrobiła wykaz swoich produktów, TSLogistic czy PEKAES. Kreacje z nutką prostoty, ale przemyślane i dobrze zaprezentowane.
Tekstem życzeń wyróżnia się wydawnictwo Eurologistics, a estetycznym minimalizmem – ITD.
Nawiązanie do obszaru działań – transportu ciężkiego i ponadgabarytowego – wykazały firmy ZTE Sp. z o.o. sp. k., Transannaberg Wiesiollek J.M sp. j. i Rybiński. PHU. Rybiński R.
To nie są oczywiście wszystkie kartki, na jakie się natknąłem. Niestety w większości były to zwykłe obrazki z motywem Wielkiej Nocy. Na uwagę zasługują już nawet ci przedsiębiorcy, którzy znaleźli 5 minut na dodanie loga firmy do grafiki. Niemniej jednak dobre i to.
2 comments
Fajne :0
Optima i DHL z koszykiem najlepsze.
Swoją drogą, jak firma jest mała to musi dbać o fracht, a nie martwic się kartkami.
Yarosłowie, musi nie musi. 🙂 Fifty-fifty. 🙂
Firma to nie tylko sprzedaż. To też ludzie, czyli pracownicy i klienci, a zatem również relacje. Dzisiejsza, współczesna firma stawia na otwartość i komunikację i dobrze na tym wychodzi. Czasy zamkniętych w sobie firm minęły. Dziś liczy się otwartość i dialog z klientem. Może on być prowadzony na różne sposoby, a kartki, upominki, gadżety, życzenia i tym podobne rzeczy naprawdę podkreślają twoje życzliwe podejście do klienta i kontrahenta.