Jak zorganizować międzynarodową kampanię za pomocą mediów społecznościowych?
Wszystko zaczęło się w 2013 r., 2 marca. Młody mieszkaniec Uljanowska, Siergiej, nagrywa pracę robotników drogowych, którzy zasypują dziurę asfaltem. Nie zwracają uwagi, że dziura jest pełna wody i że pada ulewny deszcz. Dziś, po 3 latach, ten sam mieszkaniec zorganizował akcję i opublikował jej nagranie w mediach społecznościowych. I wtedy się zaczęło.
Siergiej mijał dziurę niemalże codziennie. Wielokrotnie zgłaszał sprawę urzędnikom, ale niestety – bezskutecznie. W końcu poszedł po rozum do głowy i zorganizował akcję flash mob.
Wraz z grupą przyjaciół postanowili zorganizować dla dziury 3-letnie urodziny. Był tort, dekoracje, odświętne ubrania, życzenia i śpiew. Goście nagrali wideo i opublikowali je na rosyjskim portalu społecznościowym VKontakte.
Impreza urodzinowa na drodze
Efekt? Liczna obecność w mediach społecznościowych i serwisach informacyjnych w Rosji, Kazachstanie, na Ukrainie i Białorusi, setki odsłon nagrań i nawet obecność w wiadomościach ogólnokrajowych.
Co najważniejsze, dzień po imprezie urodzinowej przyjechała ekipa naprawiająca drogi. W ciągu kilkunastu minut załatali dziurę. Szkoda, że znowu zapomnieli ją osuszyć.
Siergiej, który znowu nagrywał pracę robotników, mówi – “Do zobaczenia na następnych urodzinach, dziuro!”.